Bu Blogda Ara

12 Ekim 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI.(DOMATESLİ BİBER TURŞUSU)

her ne kadar Mersin e henüz kış gelmemiş te olsa hazırlıkları başladı
her yerde salçalık turşuluk biberler, salatalıklar dolu
ben salçamıda hazır kulanmıyorum
ama o biraz daha uğraş ve zaman isteyen bir iş 
çalıştığım için benim o kadar vaktim yok malesef
sağolsun kayınvalidem o işi hallediyor benim için
salatalık turşumuda kurdu bu sene
banada diğer işler kaldı:)
çarşamba günleri semt pazarımız var burada
ve benim evimin hemen arkasında
iş çıkışı gittik kocişimle
taşıyabildiğimiz kadar közlemek için patlıcan, kırmızı biber
turşu içinde domates (uzun olanlardan) ve acı biber 
salatalar için de bezelye aldık
biber ve patlıcanları kendi fırınımda közledim
sevgili kocişimle beraber soyup poşetleyip buzluğa attık
oğluşun dikkatini çekmesin diye fotoğraf çekemedim tabiki yine:D
yoksa onun o minnak parmakları da girerdi işin içine:)

domatesleri soydum robottan geriçirip içine biberleride doğradıktan sonra
1 çay bardağı sirke, 2 tatlı kaşığı kaya tuzu, yrm tatlı kaşığı şeker, 9-10 diş sarımsak ile karıştırıp
kavanozlara doldurdum üstlerine ağızlarını kapayacak şekilde maydanoz koydum 
azıcıkda zeytinyağı tamamdır turşumuz:)  küçük olan kavanoz kardeşime büyük olanda bize




sonrada oturdum yaklaşık 100 adet sigara böreği sardım 20 lik şekilde 5 poşet hazırlayıp onlarıda dolaba koydum 
sıra sarma ve kuru dolmaya geldi ben onlarıda yapıp buzluğa atıyorum ki ani bir misafirde hazır olsunlar:D
çıkarınca normalden daha az su ile pişirip üstüne sos yapıyorum hiçbir fark olmuyor 
onlarıda önümüzdeki hafta yapıcam inşallah
bu akşam düğün var çünkü
haftasonu adanadayız

bayram temizliğine daha hiç girmedim öncesinde düşündüğüm bazı değişiklikler var evimde onları da halledersem inşallah sıra temizliğe gelir
bayramda annemlere gitme ihtimalimizde var gerçi 
hepsini yetiştirebilirim inşallah
çok çalışmam lazım çokkkk:D:D

SEVGİLERİMLE..



14 yorum:

  1. Resmi olan domatesli turşuyu şimdiye kadar hiç duymamıştım, nasıl kullanıyorsunuz? Yani turşu gibi yeniyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz geç geri döndüm kusura bakma canım
      evet turşu gibi kısır ve makarnalarla çok güzel oluyor
      tavsiye ederim

      Sil
  2. İlk kez gördüm bende canım, Zha gibi bende merak ettim salata olarakmı yiyorsunuz,turşu derken bildiğin turşu gibimi,emme cahil hissettim kendimi:))
    elelrine sağlık canım yemeye geleyim olurmu:)
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turşu gibi yeniliyo ama salatalarada konulabilir tabi en çok kıymalı makarna ile seviyorum ben
      buyur gel beklerimmm herzaman:)

      Sil

  3. Anna Dello Russo at H&M çekilişi için bloga beklerim!:
    http://www.ecemakar.com/2012/10/giveaway-anna-dello-russo-at-h.html?spref=fb

    YanıtlaSil
  4. Canım bayramın mubarek olsun ,öptüm güzel yanaklarından ,ailene ve sana huzurlu güzel bir bayram diliyorum,
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha yeni gördüm bu yorumları yaaa:(
      çok teşekkür ederim

      Sil
  5. maydonoz çok güzel fikir hiç aklıma gelmemişti bu benm
    seneye inş bende bu şekilde yaparım tşkler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım maydanoz çok iş görüyor
      hem hava aldırmıyo hem de sonrasında yiyebiliyorsun:)

      Sil
  6. ben turşuya bayılıyorum ama daha hiç kurmayı denemedim çok nefis duruyorlar ellerinize sağlık bide ben becerebilsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      bence dene hala satılıyo turşuluklar
      geç kalmış sayılmazsın.

      Sil
  7. Ben dün menemen yapmak için konservelerimden açmak istedim
    bide ne ögreyim :(
    ziyan olmuşlar
    dip kısımları bembeyaz olmuş
    kapağını bi açtım
    köpük köpük oldu
    ekşimiş sanırım :(
    çok üzüldümmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok üzüldüm şimdi canım
      bir sürü emek ve malzeme
      köpürdüyse ekşimiştir sanırım
      neden bozuldu acaba kapakta falanmı sorun vardı ki
      neyse üzme kendini inşalah birdahakine tutar canım

      Sil

YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER